Achterste draagarm inspecteren
Het probleem ligt vaak bij draagarmrubbers of te veel speling bij de fuseekogels. Men denkt echter vaker aan kromme remschijven terwijl het daar dan dus niet aan ligt. Ook kan een defecte draagarm resulteren in een trillend stuur tijdens het afremmen. Bij het demonteren kan het schroefdraad kapot worden gedraaid. De versnellingsbak kan bij een oudere auto nog wel eens lekken. Geperst worden de draagarmrubbers in de arm.
Draagarmen bestellen voor uw LAND ROVER FREELANDER 2 (L359) 2.2 TD4 4x4
Het valt aan te raden om de auto op een krik te zetten. Zo is alles goed te zien. Demonteer alle onderdelen die het zicht op de draagarm belemmeren. Zorg dat de auto stevig staat en u kunt beginnen met de moer van de fuseekogel losdraaien. Waterpomp zorgt voor de koeling van de motor. Reactiearmen komen zelden afgebroken voor. Een kapotte draagarm of fuseekogel wordt niet snel opgemerkt aangezien je snel went aan een minder stuurgedrag van de auto. Draagarmen moeten in juiste conditie verkeren. Vooral de draagarmrubbers en fuseekogels moeten spelingvrij zijn. Zo kan de auto een goede wegligging vergaren.
Speling op draagarmrubbers
Draai vervolgens de overige moeren los. Nu kan de draagarm worden verwijderd. Het is van belang dat er hoogwaardige onderdelen op uw LAND ROVER FREELANDER 2 (L359) komen. Wij controleren altijd bij de LAND ROVER dealer of de onderdelen passen op uw auto. Aan het chassis (en de draagarm) zit ook een stabilisatorstang gemonteerd.