WhatsApp us +31 (0)6 85 49 25 92WhatsApp us!

Draagarmen RENAULT

De beweging van de wielen komt door de draagarm. De draagarm is een erg belangrijk gedeelte van het onderstel. De draagarmrubbers zitten aan het chassis vast, waarbij de fuseekogel aan de wielzijde van de auto gemonteerd zit. Een totale draagarm bestaat vaak uit een fuseekogel en draagarmrubber. De draagarm moet vervangen worden wanneer de rubbers of fuseekogels kapot zijn.

Kapotte draagarm herkennen

Wanneer de winter voor de deur staat is het extra van belang om het onderhoud op orde te hebben. Het wordt vaak gemaakt van gietstaal of aluminium. Draagarmen monteren op een auto. Heeft u vragen over wat u moet bestellen voor uw RENAULT, neem dan contact met ons op via ons telefoonnummer 0341 267 637.

Voorste draagarm controleren

Bij ons heeft u altijd het juiste advies voor uw auto. De draagarm vervangen is niet moeilijk en er is geen specifiek gereedschap voor nodig. Wel is het raadzaam om de complete draagarm in zijn volledigheid te vervangen. Het persen van nieuwe fuseekogels of draagarmrubbers is haast onmogelijk zonder een pers. Een stabiele wegligging (en dus goed sturen) komt door al deze onderdelen. Fabrieks-rebuilt houdt in nieuwe rubberdelen en nieuwe pistons.

De perfecte draagarm vinden voor uw auto

Het valt aan te raden om de auto op een krik te zetten. Zo is alles goed te zien. Demonteer alle onderdelen die het zicht op de draagarm belemmeren. Zorg dat de auto stevig staat en u kunt beginnen met de moer van de fuseekogel losdraaien. Aan de reactiearm zit ook een spiraalveer vast. Het wegdek bepaald mede de slijtage aan uw auto-onderdelen. Fuseekogels en draagarmrubbers zijn gevoelig voor slijtage omdat ze constant bewegen. Ook het weer speelt een grote rol bij de slijtage, bijvoorbeeld vorst en pekel tasten de onderdelen aan.