WhatsApp ons +31 (0)6 49 09 28 74WhatsApp ons!
100 dagen retouren
Veilig bestellen en betalen
Snelle levering
Deskundige helpdesk
15.287 klanten geven 9.2 / 10
Webshop Keurmerk
brand: SUBARU
Gekozen auto:SUBARU LEGACY I Stationwagen 2000 116PK
Bouwjaar 09-1991 - 12-1993

Draagarmen SUBARU LEGACY I Stationwagen (BC, BJF) 2000

De beweging van de wielen komt door de draagarm. De draagarm is een erg belangrijk gedeelte van het onderstel. De draagarmrubbers zitten aan het chassis vast, waarbij de fuseekogel aan de wielzijde van de auto gemonteerd zit. Een totale draagarm bestaat vaak uit een fuseekogel en draagarmrubber. De draagarm moet vervangen worden wanneer de rubbers of fuseekogels kapot zijn.

Draagarmen voorzijde
Draagarmrubber voorzijde

Speling op draagarmrubbers

De reactiearm wordt ook de wieldraagarm genoemd. Comfort en levensduur optimaal op elkaar afgestemd waardoor ze een ideale wrijvingscombinatie vormen. Een kloppend geluid bij de voorwielen? Nieuwe monteren! Wij hebben onderdelen voor alle automerken waaronder: ALFA ROMEODAIHATSUOPELBMW. Ons team van specialisten zit voor u klaar om u te helpen bij het vinden van de juiste onderdelen.

Draagarmen bestellen voor uw SUBARU LEGACY I Stationwagen (BC, BJF) 2000

De draagarm vervangen is niet moeilijk en er is geen specifiek gereedschap voor nodig. Wel is het raadzaam om de complete draagarm in zijn volledigheid te vervangen. Het persen van nieuwe fuseekogels of draagarmrubbers is haast onmogelijk zonder een pers. De motordelen worden eigenlijk niet nagekeken bij een keuring. Soms wordt een fuseekogel geschroefd.Soms wordt een fuseekogel geschroefd maar vaker worden deze geperst. Fabrieks-rebuilt houdt in nieuwe glijbussen, nieuwe rubberdelen, nieuwe pistons en nieuw handremmechanisme.

Achterste draagarm inspecteren

Elke SUBARU LEGACY I Stationwagen (BC, BJF) heeft een eigen VIN-nummer. Het valt aan te raden om de auto op een krik te zetten. Zo is alles goed te zien. Demonteer alle onderdelen die het zicht op de draagarm belemmeren. Zorg dat de auto stevig staat en u kunt beginnen met de moer van de fuseekogel losdraaien. Aan de reactiearm zit ook een spiraalveer vast. Als de stuurdelen in goede staat verkeren, geeft dat een strak sturende auto. Er treedt vaak speling op bij de draagarmbussen.