100 dagen retouren
Veilig bestellen en betalen
Snelle levering
Deskundige helpdesk
15.287 klanten geven 9.2 / 10
Webshop Keurmerk
brand: AUDI
Gekozen auto:AUDI Q3 2.0 TFSI quattro 200PK
Bouwjaar 09-2014 - 10-2018

Remcilinders AUDI Q3 (8UB, 8UG) 2.0 TFSI quattro

Wielremcilinders, hoofdremcilinders en koppelingcilinders vallen allemaal onder remcilinders. Alle worden deze gevuld en bediend via remvloeistof. Alle cilinders hebben verschillende werkingen. De hoofdremcilinder zorgt voor druk tussen het rempedaal en de wielremcilinders en de remklauwen. De koppelingcilinders bedienen de koppeling. Ook deze worden gevuld met remvloeistof.

Hoofdremcilinders voorzijde

Wielremcilinder kopen voor AUDI Q3 (8UB, 8UG) 2.0 TFSI quattro

Wielremcilinders, hoofdremcilinders en koppelingcilinders vallen allemaal onder remcilinders. Alle worden deze gevuld en bediend via remvloeistof. Alle cilinders hebben verschillende werkingen. Wij controleren altijd bij de AUDI Q3 (8UB, 8UG) dealer of de onderdelen passen op uw auto. Wanneer u bij ons betaald via AfterPay dan krijgt u later pas de factuur. De cilinders zitten doorgaans niet heel vastgeroest en kunnen makkelijk gedemonteerd worden. Wij werken met de volgende toeleveranciers: Textar, ABS, TRW, Bendix, Jurid, Lucas, Bosch, Brembo, Pagid en ATE

Hoofdremcilinder zelf monteren

Koplampen worden steeds meer met led gemaakt. De cilinders dragen bij aan de veiligheid van uw auto. Tijdens de APK worden ze nagekeken. Een wielremcilinder is te koop vanaf 10 euro. Een hoofdremcilinder kan wat prijziger zijn, net als een remkrachtverdeler, maar deze onderdelen hoeven haast nooit vervangen te worden. Er wordt gekeken naar de werking en naar lekkage, aangezien deze onderdelen bestaan uit remvloeistof. Remcilinders en koppelingscilinders vervangen is op zich een eenvoudige klus, wel moet u altijd zorgen dat u genoeg remvloeistof bij de hand hebt en het remsysteem moet na vervanging altijd ontlucht worden.

Koppelingscilinder vervangen AUDI

Autoruiten zijn nog steeds van gelaagd glas. Wielremcilinders kunnen nog wel eens lekken. Zo kan er remverschil of te weinig remvermogen ontstaan. Vervangen is vaak noodzakelijk maar niet erg prijzig. Koppelingcilinders vallen buiten de APK-eisen. Deze brengen geen veiligheidsrisico met zich mee.