Remslangen ALFA ROMEO

Remslangen op een auto verbinden de remklauwen met het hydraulische remsysteem. Ze zijn gevuld met remvloeistof. Remslangen worden vaak afgekeurd bij de APK aangezien er haarscheuren in zitten. Deze zijn met het blote oog bijna niet te zien maar zijn levensgevaarlijk wanneer er lekkage ontstaat. De druk in de remslangen wordt erg groot als men het rempedaal intrapt. Bij lekkage zullen de remblokken niet meer hard genoeg tegen de remschijven gedrukt worden waardoor het remmen aanzienlijk langer duurt.

Remslangen en remvloeistoffen

Dot 4 is de meest gebruikte remvloeistof voor Europese auto's . Alleen olie lekkage is uit den boze gezien het milieu. De remleidingen zijn de dunne stalen leidingen onder het chassis, deze lopen vanaf de hoofdremcilinder naar de wielen. Aan het uiteinde van de remleiding zit een remslang gemonteerd. De prijzen van de remslangen vallen erg mee. De slangen worden altijd geleverd met gratis remreiniger en vet. Het is raadzaam om ook gelijk een bus remvloeistof mee te bestellen, want deze moet altijd worden bijgevuld. De versnellingsbak kan bij een oudere auto nog wel eens lekken.

Remslang bestellen voor uw ALFA ROMEO

Bij het vervangen van remslangen moet men er rekening mee houden dat er remvloeistof kan weglekken. Dit zal dan bijgevuld moeten worden. Dit gebeurt vaak pas na vele kilometers, denk hierbij aan een kilometer of 60.000. Het is echter wel een keurpunt bij de APK. Men moet er wel rekening mee houden dat het remsysteem ontlucht moet worden. Omdat de remslang van rubber is, wordt deze na verloop van tijd hard en droogt uit , zo ontstaan er haarscheuren.

Remslang monteren

Een auto uit Rusland heeft vele kilometers op slechte wegen gemaakt.. Elke auto heeft een eigen VIN-nummer. Dit is een gemakkelijke reparatie en hij kan heel veel ellende voorkomen, wij adviseren bij het vervangen van een remklauw ook meteen de remslang te vernieuwen. Remslangen zijn doorgaans niet duur. Remleidingen zijn er in vele soorten en maten, maar hebben altijd nippels aan de uiteinden om ze te verbinden met de remklauwen en cilinders. Aan de andere kant op de stalen leidingen op het chassis.