Remtrommel voor uw FORD ESCORT CLASSIC Turnier (ANL)
Elke FORD heeft een eigen VIN-nummer. Bij beide moeten de remtrommels gedemonteerd worden en uitvoerig worden bekeken op slijtage en afstelling van de schoenen. Doormiddel van onze simpele website kunt u op een overzichtelijke manier zien wat er op uw auto past. Consumenten kunnen flink besparen op hun onderhoudskosten van hun auto.
Werking van de remtrommel
Als een remcilinder gaat lekker waardoor er olie in de trommel komt, dan moeten de remschoenen vervangen worden. De remschoenen werken als een spons en nemen een groot deel van de weglekkende olie op. Remtrommels worden bijna alleen maar gebruikt op de achterkant van uw auto. Ze hebben dezelfde werking als de remschijven aan de voorkant van uw auto. Ook in dit geval moet u altijd per as vervangen, dat wil zeggen per twee. De achterkant van uw auto remt voor 20% mee. Er komt dus minder belasting op de achterkant van de auto dan op de voorkant. De achterkant slijt dus veel minder snel. Het nadeel van remtrommels is dat deze hun warmte erg slecht kwijt kunnen raken. Daarom zitten er op modernere auto’s haast geen remtrommel-systemen meer.
Remtrommels met wiellagers
Voor ons is het van belang dat uw op een overzichtelijke manier het juiste product weet te vinden. Een kapotte remtrommel komt niet zo heel vaak voor. Alleen bij slijtage wordt de remtrommel vaak vervangen. Fabrieks-rebuilt houdt in nieuw handremmechanisme, nieuwe veren, nieuwe rubberdelen, nieuwe glijbussen en nieuwe pistons. Autoruiten zijn nog steeds van gelaagd glas.