Werking van de remtrommel
Elke FORD TRANSIT Open laadbak/ Chassis (E_ _) heeft een eigen VIN-nummer. Het nadeel van remtrommels is dat deze hun warmte erg slecht kwijt kunnen raken. Daarom zitten er op modernere auto’s haast geen remtrommel-systemen meer. De achterkant van uw auto remt voor 20% mee. Er komt dus minder belasting op de achterkant van de auto dan op de voorkant. De achterkant slijt dus veel minder snel. Als een remcilinder gaat lekker waardoor er olie in de trommel komt, dan moeten de remschoenen vervangen worden. De remschoenen werken als een spons en nemen een groot deel van de weglekkende olie op.
Remtrommel voor uw FORD
Heeft u vragen over wat u moet bestellen voor uw auto, neem dan contact met ons op via ons telefoonnummer 0341 267 637. Ook in dit geval moet u altijd per as vervangen, dat wil zeggen per twee. Onze webshop is beveiligd met een SSL-certificaat waardoor u veilig uw order kunt maken op onze webshop. Een nieuwe remtrommel kopen bij AutoOnderdelenExpert.nl gaat heel gemakkelijk met behulp van het invullen van uw kenteken. Zo kunt u de juiste remtrommel selecteren voor uw auto. Via het rempedaal en door de rembekrachtiger wordt er remvloeistof naar de wielremcilinders gedrukt. Deze wielremcilinders zijn verbonden aan de remschoenen en deze zetten vervolgens uit en drukken hierdoor tegen de remtrommel aan. Daardoor vertraagt de remtrommel en vervolgens ook de auto.
Remtrommels met wiellagers
Bij beide moeten de remtrommels gedemonteerd worden en uitvoerig worden bekeken op slijtage en afstelling van de schoenen. Remtrommels worden per stuk verkocht. Het valt echter aan te raden om de remtrommels per paar te vervangen, dit om remverschil te beperken. Als de handrem wordt aangetrokken, dan gebeurt hetzelfde: de remschoenen zetten uit en komen tegen de remtrommel aan. In de trommels zitten de remschoenen gemonteerd. Deze zorgen er na verloop van tijd en kilometers voor dat er groeven ontstaan in de trommels waardoor het remvermogen af zal nemen.