Remtrommels met wiellagers
Wanneer de winter voor de deur staat is het extra van belang om het onderhoud op orde te hebben. Het nadeel van remtrommels is dat deze hun warmte erg slecht kwijt kunnen raken. Daarom zitten er op modernere auto’s haast geen remtrommel-systemen meer. Bij het kopen van een set nieuwe trommels is het aan te raden om ook de remschoenen te vernieuwen want deze werken met elkaar samen. Remtrommels worden bijna alleen maar gebruikt op de achterkant van uw auto. Ze hebben dezelfde werking als de remschijven aan de voorkant van uw auto.
Werking van de remtrommel
Wij controleren altijd bij de MAZDA FLAIR (MJ34S_, MJ44S_) 0.7 4WD dealer of de onderdelen passen op uw auto. Als de handrem wordt aangetrokken, dan gebeurt hetzelfde: de remschoenen zetten uit en komen tegen de remtrommel aan. Als een remcilinder gaat lekker waardoor er olie in de trommel komt, dan moeten de remschoenen vervangen worden. De remschoenen werken als een spons en nemen een groot deel van de weglekkende olie op. In de trommels zitten de remschoenen gemonteerd. Deze zorgen er na verloop van tijd en kilometers voor dat er groeven ontstaan in de trommels waardoor het remvermogen af zal nemen. De juiste banden spanning zorgt voor een lagere brandstof verbruik.
Remtrommel voor uw MAZDA FLAIR (MJ34S_, MJ44S_)
Elke MAZDA heeft een eigen VIN-nummer. De electronica in de huidige auto geeft veel storingen. Op onder andere YouTube hebben wij diverse video's staan welke u helpen bij het monteren van het door u bestelde onderdeel. De gewichtsverdeling is ideaal bij 50% voor en 50% achter. Uitlezen van de boord computer kan bijna alleen bij de auto dealer.