Werking van de remtrommel
Het nadeel van remtrommels is dat deze hun warmte erg slecht kwijt kunnen raken. Daarom zitten er op modernere auto’s haast geen remtrommel-systemen meer. De auto onderdelen van tegenwoordig zijn verder door ontwikkeld. Of de trommels versleten zijn, herkent men aan te diepe groeven in het loopvlak waardoor het loopvlak niet meer glad is en aansluit met de remschoenen. Opschuren gaat niet in aangezien de schoen bij het monteren tegen de groeven aanloopt en de remtrommel er niet overheen gaat. Autoruiten zijn nog steeds van gelaagd glas. Bij ons heeft u altijd het juiste advies voor uw MERCEDES-BENZ CLS (C218) CLS 350 BlueTEC / d.
Remtrommel voor uw MERCEDES-BENZ CLS (C218)
De remtrommel kan gemakkelijk schoongemaakt worden. Een automaat bak geeft bij meer dan 200000 kilometer vaak problemen. Koelvloeistof loopt door de slang en wordt rond gepompt door de waterpomp. De airco van het voertuig zorgt voor een koele temperatuur.
Remtrommels met wiellagers
Het is van belang dat er hoogwaardige onderdelen op uw MERCEDES-BENZ komen. Het afnemen van de remkracht aan de achterzijde wordt tijdens de APK gemeten ook het remverschil komt hierbij aan het licht. Remtrommels worden bijna alleen maar gebruikt op de achterkant van uw auto. Ze hebben dezelfde werking als de remschijven aan de voorkant van uw auto. De gewichtsverdeling is ideaal bij 50% achter en 50% voor. Als de handrem wordt aangetrokken, dan gebeurt hetzelfde: de remschoenen zetten uit en komen tegen de remtrommel aan.