Remtrommel voor uw MERCEDES-BENZ M-KLASSE (W163) ML 400 CDI
De remtrommel kan gemakkelijk schoongemaakt worden. Het nadeel van remtrommels is dat deze hun warmte erg slecht kwijt kunnen raken. Daarom zitten er op modernere auto’s haast geen remtrommel-systemen meer. Het onafgewende gewicht van een voertuig moet zo licht mogelijk zijn. Via het rempedaal en door de rembekrachtiger wordt er remvloeistof naar de wielremcilinders gedrukt. Deze wielremcilinders zijn verbonden aan de remschoenen en deze zetten vervolgens uit en drukken hierdoor tegen de remtrommel aan. Daardoor vertraagt de remtrommel en vervolgens ook de auto. Bij beide moeten de remtrommels gedemonteerd worden en uitvoerig worden bekeken op slijtage en afstelling van de schoenen.
Werking van de remtrommel
Het afnemen van de remkracht aan de achterzijde wordt tijdens de APK gemeten ook het remverschil komt hierbij aan het licht. Als de handrem wordt aangetrokken, dan gebeurt hetzelfde: de remschoenen zetten uit en komen tegen de remtrommel aan. Bij het kopen van een set nieuwe trommels is het aan te raden om ook de remschoenen te vernieuwen want deze werken met elkaar samen. Het gewicht van auto's is bepalend voor de remweg.
Remtrommels met wiellagers
Een kapotte remtrommel komt niet zo heel vaak voor. Alleen bij slijtage wordt de remtrommel vaak vervangen. Voor autoglas is eigenlijk nog geen vervanger. Bij ons heeft u altijd het juiste advies voor uw MERCEDES-BENZ M-KLASSE (W163). De juiste banden spanning zorgt voor een lagere brandstof verbruik. Een automaat bak geeft bij meer dan 200000 kilometer vaak problemen.