Remtrommel voor uw VOLVO S60 II (134) D4
Wij controleren altijd bij de VOLVO S60 II (134) dealer of de onderdelen passen op uw auto. In de trommels zitten de remschoenen gemonteerd. Deze zorgen er na verloop van tijd en kilometers voor dat er groeven ontstaan in de trommels waardoor het remvermogen af zal nemen. Via het rempedaal en door de rembekrachtiger wordt er remvloeistof naar de wielremcilinders gedrukt. Deze wielremcilinders zijn verbonden aan de remschoenen en deze zetten vervolgens uit en drukken hierdoor tegen de remtrommel aan. Daardoor vertraagt de remtrommel en vervolgens ook de auto. Bij beide moeten de remtrommels gedemonteerd worden en uitvoerig worden bekeken op slijtage en afstelling van de schoenen.
Remtrommels met wiellagers
Autoruiten zijn nog steeds van gelaagd glas. Het nadeel van remtrommels is dat deze hun warmte erg slecht kwijt kunnen raken. Daarom zitten er op modernere auto’s haast geen remtrommel-systemen meer. Ook in dit geval moet u altijd per as vervangen, dat wil zeggen per twee. De achterkant van uw auto remt voor 20% mee. Er komt dus minder belasting op de achterkant van de auto dan op de voorkant. De achterkant slijt dus veel minder snel.
Werking van de remtrommel
Voertuigen worden steeds veiliger gemaakt. De remtrommel kan gemakkelijk schoongemaakt worden. De spatborden en deuren zijn eigenlijk niet aan slijtage onderhevig. Als de handrem wordt aangetrokken, dan gebeurt hetzelfde: de remschoenen zetten uit en komen tegen de remtrommel aan.