Spoorstang PEUGEOT

Een spoorstang (ook wel stuurstang) zit tussen het wiel en stuurhuis in. Aan beide zijden van de auto zit een spoorstang op de vooras. Als het om de voorkant van de auto gaat, is de spoorstang eigenlijk de binnenste en buitenste stuurkogel aan elkaar geschroefd. Aan de achterkant van de auto zit ook een spoorstang, deze bestaat dan uit rubbers of lagers aan weerszijde.

Vul uw kenteken in om snel remschijven voor uw auto te vinden

Spoorstang zelf demonteren

De juiste banden spanning zorgt voor een lagere brandstof verbruik. Bij ons zijn de remklauwen voorzien van een CR203 coating, ook wel Chromium 3 genoemd. Deze moderne coating is niet belastend voor het milieu. Daarbij zit er vet in de kogelgewrichten. Dit mag er niet uitlopen om het onderdeel intact te laten. Ook hier kijkt de keurmeester naar bij de APK. U kunt bij ons langs komen voor onze expertise. Het is van belang dat er hoogwaardige onderdelen op uw PEUGEOT komen.

Een kapotte spoorstang herkennen

Alle onderdelen zijn uitvoerig getest en zijn gemaakt in de Europese Unie. Bumpers zijn geen slijtonderdelen van een auto. Het wegdek bepaald mede de slijtage aan uw onderdelen. Fuseekogels, stuurkogels, spoorstangen en stabilisatorstangen behoren tot de auto onderdelen groep chassis-onderdelen (ook wel stuurdelen genoemd). Het vervangen van bijvoorbeeld stabilisatorstangen kan het beste per paar (dus per twee) gebeuren omdat links en rechts dezelfde krachten krijgen te verduren ditzelfde geldt voor een stuur- of fuseekogel.

Spoorstangen voor uw auto bestellen

Invoeren van auto's uit andere landen dan dan Nederland komt steeds vaker voor. Het is daarom belangrijk om de fuseekogels, stuurkogels en stabilisatoren vaak of tijdens een onderhoudsbeurt op speling of defecten te controleren. Ook de arbeidstijd valt bij het monteren en demonteren van deze auto-onderdelen zeker wel mee. Speling op een kogel of stang geeft onregelmatig rijgedrag en overmatige slijtage aan de wielen.