Wiellagers LOTUS

Wiellagers zijn erg belangrijke slijtage-onderdelen in een auto. Ze zijn gemonteerd in de draaiende wielnaaf waar het wiel aan vast zit. Dit betekent dus dat er 4 wiellagers en -naven op de auto zitten. De wiellagers gaan vaak pas boven de 50.000 kilometer slijten. Tegenwoordig worden er complete wielnaven verkocht waar de wiellagers en ABS-sensoren al in zitten. Zo wordt het vervangen van dit onderdeel erg gemakkelijk om zelf te doen.

Speling op een wiellager ondervangen

Wiellagers worden tijdens de APK uitvoerig getest. Het is lastig om vast te stellen of het lawaai echt van de wiellagers komt, aangezien de auto moet rijden om de het geluid te reproduceren. Wielnaven zijn een stuk prijziger dan losse lagers, maar wel gemakkelijker te vervangen. Bij monteren altijd op de buitenste ringen persen. Comfort en levensduur optimaal op elkaar afgestemd waardoor ze een ideale wrijvingscombinatie vormen.

Wiellager zelf demonteren

Iets anders om in uw achterhoofd te houden: als u de optie voor een wiellager-kit en complete wielnaaf assemblage hebt, dat hoeft u niet automatisch te gaan voor de goedkopere van de 2 opties, omdat er veel meer arbeid nodig is om het wiellager kit te vervangen dan de complete naaf. Vraag dus een prijsopgaaf aan bij uw monteur voor beide opties. Zo kunt u bepalen welke optie echt de goedkoopste (en de beste) is voor uw auto. Voor ons is het van belang dat uw op een overzichtelijke manier het juiste product weet te vinden. Heeft u vragen over wat u moet bestellen voor uw LOTUS, neem dan contact met ons op via ons telefoonnummer 0341 267 637. Wiellager-kits zijn meestal voor links én rechts, hier zit geen verschil in.

Juiste wiellager voor uw auto

Het onafgewende gewicht van een voertuig moet zo laag mogelijk zijn. Hedendaagse voertuigen gaan veel langer mee dan 20 jaar geleden. Voor autoglas is eigenlijk nog geen vervanger. Een auto uit buiten de EU heeft vele kilometers op slechte wegen gemaakt..