Wiellagers LOTUS ELAN

Wiellagers zijn erg belangrijke slijtage-onderdelen in een auto. Ze zijn gemonteerd in de draaiende wielnaaf waar het wiel aan vast zit. Dit betekent dus dat er 4 wiellagers en -naven op de auto zitten. De wiellagers gaan vaak pas boven de 50.000 kilometer slijten. Tegenwoordig worden er complete wielnaven verkocht waar de wiellagers en ABS-sensoren al in zitten. Zo wordt het vervangen van dit onderdeel erg gemakkelijk om zelf te doen.

Vul uw kenteken in om snel onderdelen voor uw auto te vinden

Uitvoering
Bouwjaar
KW
PK
Type auto
09-1989 tot heden
97
132
Cabriolet
09-1989 tot heden
123
167
Cabriolet
09-1991 tot heden
115
156
Cabriolet

Ronkend geluid bij een wiellager

Wanneer de afdichting op het wiellager kapot of beschadigd is, begint het geluid erg zwak en daarna wordt het wat harder. Bij ons geldt altijd: niet goed, direct geld terug! Ze komen uit de fabriek samengeperst als een assemblage: voorwiellager, lager set, middenloop, lager set en buitenring, met afdichtingen aan de voor- en achterzijde. Doormiddel van onze simpele website kunt u op een overzichtelijke manier zien wat er op uw LOTUS ELAN past.

Wiellager monteren

Vaak voorkomende zijn de perslagers, met en zonder ABS-ring. De wielnaaf is gemonteerd op het fusee. Dit fusee zit weer aan het wiel van het voertuig. Het is een moeilijke klus om zelf te doen, zeker zonder pers. De wiellagers in en uit de naaf krijgen is een erg nauw werkje. Bumpers zijn geen slijtonderdelen van een auto.

Perslagers voor uw LOTUS

Rijd ongeveer 20 kilometer per uur over de weg en laat de auto langzaam heen en weer gaan, verschuif ondertussen het gewicht van de auto van de ene naar de andere kant. Het blijft echter gevaarlijk om voor een lange tijd met een kapotte wiellager rond te rijden. Daarom worden lagers bij de APK onderzocht. Iets anders om in uw achterhoofd te houden: als u de optie voor een wiellager-kit en complete wielnaaf assemblage hebt, dat hoeft u niet automatisch te gaan voor de goedkopere van de 2 opties, omdat er veel meer arbeid nodig is om het wiellager kit te vervangen dan de complete naaf. Vraag dus een prijsopgaaf aan bij uw monteur voor beide opties. Zo kunt u bepalen welke optie echt de goedkoopste (en de beste) is voor uw auto.