Wiellagers MERCEDES-BENZ T1 Bus (602)

Wiellagers zijn erg belangrijke slijtage-onderdelen in een auto. Ze zijn gemonteerd in de draaiende wielnaaf waar het wiel aan vast zit. Dit betekent dus dat er 4 wiellagers en -naven op de auto zitten. De wiellagers gaan vaak pas boven de 50.000 kilometer slijten. Tegenwoordig worden er complete wielnaven verkocht waar de wiellagers en ABS-sensoren al in zitten. Zo wordt het vervangen van dit onderdeel erg gemakkelijk om zelf te doen.

Juiste wiellager voor uw MERCEDES-BENZ T1 Bus (602)

Er zijn een aantal zaken die u moet weten bij het aankopen van wiellagers. Pers-wiellagers zullen geperst moeten worden. De meeste wielen hebben vandaag de dag vier of vijf bouten. Bumpers zijn geen slijtonderdelen van een auto.

Wiellager zelf demonteren

Gelukkig zijn wiellagers of wiellager-kits over het algemeen niet duur. Heeft u vragen over wat u moet bestellen voor uw MERCEDES-BENZ, neem dan contact met ons op via ons telefoonnummer 0341 267 637. Wanneer u bij ons betaald via AfterPay dan krijgt u later pas de factuur. Bij ons zijn de remklauwen voorzien van een CR203 coating, ook wel Chromium 3 genoemd. Deze nieuwe coating is niet belastend voor het milieu. Met de komst van complete wielnaven met ingebouwde lagers en ABS-sensoren wordt het zelf vervangen een erg eenvoudig klusje.

Speling op een wiellager ondervangen

Iets anders om in uw achterhoofd te houden: als u de optie voor een wiellager-kit en complete wielnaaf assemblage hebt, dat hoeft u niet automatisch te gaan voor de goedkopere van de 2 opties, omdat er veel meer arbeid nodig is om het wiellager kit te vervangen dan de complete naaf. Vraag dus een prijsopgaaf aan bij uw monteur voor beide opties. Zo kunt u bepalen welke optie echt de goedkoopste (en de beste) is voor uw auto. Het is een moeilijke klus om zelf te doen, zeker zonder pers. De wiellagers in en uit de naaf krijgen is een erg nauw werkje. Als je echt wilt weten of het geluid een peilend geluid is, en je de auto op een brug krijgen, dan kun je een geïmproviseerde stethoscoop (een grote schroevendraaier) gebruiken om naar het geluid te luisteren. Zo kunt u onderzoeken waar het geluid vandaan komt. De centrale moer waarborgt de naaf of lagers.