Wiellagers zijn erg belangrijke slijtage-onderdelen in een auto. Ze zijn gemonteerd in de draaiende wielnaaf waar het wiel aan vast zit. Dit betekent dus dat er 4 wiellagers en -naven op de auto zitten. De wiellagers gaan vaak pas boven de 50.000 kilometer slijten. Tegenwoordig worden er complete wielnaven verkocht waar de wiellagers en ABS-sensoren al in zitten. Zo wordt het vervangen van dit onderdeel erg gemakkelijk om zelf te doen.
Wanneer de zomer voor de deur staat is het extra van belang om het onderhoud op orde te hebben. Als de naaf in zijn geheel moet worden vervangen, dan hebben we het over heel iets anders. Er zijn hiervoor minder gespecialiseerde middelen nodig en het vervangen van de naaf is een meer simpele taak die u zelf kunt uitvoeren. Plaats een lange schroevendraaier of stethoscoop op de naaf bij elk wiellager. Water in een afgesloten lager zorgt ook voor beschadigingen. Het vermogen van de nieuwe auto's neemt toe.
Versleten wiellagers op een auto
Gelukkig zijn wiellagers of wiellager-kits over het algemeen niet duur. Het gewicht van voertuigen is bepalend voor de remweg. Heeft u vragen over wat u moet bestellen voor uw VW VOLKSWAGEN LT 28-46 II Bestelwagen (2DA, 2DD, 2DH), neem dan contact met ons op via ons telefoonnummer 0341 267 637. Elke VW VOLKSWAGEN heeft een eigen VIN-nummer. Als het geluid iets minder is als je naar rechts draait, kan het zo zijn dat de beschadigde lager aan de linkerkant zit of andersom.
Verschillende wiellagers op uw auto
Koplampen worden steeds meer met led gemaakt. Gehakte, gegratineerde of gecurvede banden maken vaak ook een ritmisch geluid. Dit geluid neemt toe naarmate men sneller gaat. De EGR klep zorgt voor de juiste lucht toevoer in de motor. De ontwikkeling van de automobiel is de laatste 25 jaar enorm geweest.
Wat vind je van deze pagina?
Let op
Wij raden aan om de geadviseerde producten te kopen. Deze zijn middels kentekencheck gecontroleerd. De producten die je te zien krijgt als je verder gaat kwamen niet door de kentekencheck en passen waarschijnlijk niet!
De hier weergegeven gegevens, in het bijzonder de gehele databank, mogen niet worden gekopieerd. Het is niet toegestaan de afzonderlijke data of databank als geheel zonder expliciete toestemming van TecDoc te kopiëren, te publiceren en/of deze handelingen door derden te laten uitvoeren. Indien er in strijd met de auteursrechten gehandeld wordt, zullen er gerechtelijke stappen ondernomen worden.