Wielnaven PEUGEOT

De wielnaven in een auto zijn onderdelen die gemaakt zijn van hoogwaardig staal. De wielnaven zijn voorzien van wiellagers, bevestigingsbouten of -gaten voor de wielen en doorgaans zitten er ook voorgemonteerde ABS-sensoren op. Een wielnaaf monteren is een eenvoudig klusje en is makkelijker dan het persen van losse wiellagers. Wielnaven zijn erg gevoelig voor de hitte die van de gemonteerde remschijven afkomt tijdens het remmen.Ze kunnen soms vervormen waardoor de remschijven kunnen gaan trillen.

Vul uw kenteken in om snel onderdelen voor uw auto te vinden

Verschillende wielbouten voor de wielnaaf op uw PEUGEOT

Wij doen niet moeilijk over het ruilen van producten, bij ons kunt u tot 100 dagen na bestellen retouren. Het is van belang dat er hoogwaardige onderdelen op uw auto komen. De magneetkant testen met een ijzeronderdeel. De magneetkant is vaak zwart of oranje van kleur. Achterremschijven bij Franse auto's hebben lagers.

Speling op de wielnaaf

Wielnaven zijn duurder dan losse lagers, maar wel een stuk makkelijker te vervangen. Pers-wiellagers moeten altijd geperst worden. Wiellagers zijn doorgaans gemaakt van zeer sterk staal en ze zijn daarom zeer duurzaam. Wanneer de afdichting op het wiellager kapot of beschadigd is, begint het geluid erg zwak en daarna wordt het wat harder.

Wielnaaf zelf monteren

Vandaar dat wij veel tijd hebben gestoken in het maken van een overzichtelijke website. Omdat wij groots inkopen kunnen wij de prijzen zo laag houden op onze website. Bij sommige auto’s, met name Volkswagen/Audi, kunnen er meerdere types op zitten in verband met de PR-codes. Ze komen uit de fabriek samengeperst als een assemblage: voorwiellager, lager set, middenloop, lager set en buitenring, met afdichtingen aan de voor- en achterzijde. Brandstof verbruik is een hot item in de auto industrie.