Herken een krom wielnaaf op uw RENAULT 19 II (B/C53_)
Raak niet meteen in paniek maar wacht ook geen maanden voor u actie onderneemt. De meeste wiellagers zijn van gehard staal en kunnen veel hebben. Verder werden er voorheen vaak conische lagers gebruikt bij auto's met trommelremmen, nu komt dat een stuk minder voor. Koelvloeistof loopt door de koelslangen en wordt rond gepompt door de waterpomp. Het vermogen van de nieuwe auto's neemt toe.
Voorwielnaaf zelf demonteren
Gelukkig zijn wiellagers of wiellager-kits over het algemeen niet duur. Bij ons heeft u altijd het juiste advies voor uw RENAULT. Heeft u vragen over wat u moet bestellen voor uw auto, neem dan contact met ons op via ons telefoonnummer 0341 267 637. Plaats een lange schroevendraaier of stethoscoop op de naaf bij elk wiellager.
Zoemend geluid bij uw wielnaven
Het is minder werk om de gehele naaf en lager in één te vervangen. Bij een goede kwaliteit auto onderdelen zullen de kosten lager liggen op termijn. Een RDW keuring is verplicht bij een import auto. Veel voorkomend zijn de pers-lagers, met en zonder ABS-ring. Pers-wiellagers moeten altijd geperst worden.