Remschijven samenstelling
Merken zoals Brembo doen tegenwoordig vaak een hoog koolstof gehalte toevoegen om de warmte beter te kunnen afvoeren. Remschijven worden gemaakt van gietijzer,deze worden gegoten van verschillende gietijzer soorten. Daar de remschijven friktie genereren samen met de remblokken is de juiste combinatie van remschijven met remblokken vereist voor de beste remperformance
Op remschijven en remblokken krijgt u bij ons altijd tot 65% korting!
Trillende remschijven
Minder vaak komt het voor dat er een slingering in de wielnaaf van uw Dacia Logan Pick-up (us_) 1.5 Dci zit waar de remschijf op gemonteerd is. Als hier een nieuwe remschijf op gemonteerd wordt, merkt u eerst niets, maar na mate de schijf warm en koud wordt, gaat deze de slingering van de naaf overnemen en gaat u dit ervaren als trillen in het stuur. Er kan een trilling in het stuur gevoeld worden als de draagarmen, rubbers speling hebben of andere delen van het onderstel zoals fuseekogels of stuurkogels Het trillen van een remschijf bij het remmen komt vaak doordat de remschijf versleten lees te dun is geworden en de warmte dus niet goed meer af kan voeren (te weinig massa)
Remschijven Dacia Logan Pick-up (us_) 1.5 Dci
Remschijven zijn altijd rond en glad en zijn er in vele verschillende diameters, een grotere diameter zorgt ook voor meer remvetraging, zo ziet men vaak op snelle auto's en op de grotere en snellere uitvoeringen van uw Dacia Logan Pick-up (us_) 1.5 Dci grotere diameter remschijven zitten.
APK eisen remschijven Dacia Logan Pick-up (us_) 1.5 Dci
Scheuren in de remschijf zijn natuurlijk ook een apk afkeur. Diepe groeven in de remschijf betekend veelal dat de minimale dikte ook bereikt is en zorgt ook voor afkeur van uw Dacia Logan Pick-up (us_) 1.5 Dci remschijven. Als deze bereikt is ,moet de remschijf vervangen worden. De minimale dikte die bij de remschijven voor uw Dacia Logan Pick-up (us_) 1.5 Dci van toepassing zijn staan bij de product informatie op onze website. #TODOLIJSTJE. Remschijven slijten doordat er wrijving is tussen de remblokken en remschijven, de levensduur van de remschijven is redelijk hoog te noemen, zeker als men bedenkt welke enorme krachten de schijf te verwerken krijgt en ook de hoeveelheid remacties.