Extra jubileum korting:
15% Extra Korting + Gratis remreiniger + Gratis tube keramisch vet
0

Remschijven Ssangyong

Vul uw kenteken in om snel uw onderdelen te vinden
Geselecteerd:Ssangyong
Selecteer uw auto model

APK eisen remschijven Ssangyong

Diepe groeven in de remschijf betekend veelal dat de minimale dikte ook bereikt is en zorgt ook voor afkeur van uw Ssangyong remschijven. Scheuren in de remschijf zijn natuurlijk ook een apk afkeur. Er wordt gewerkt met een maximale dikte vd remschijf als deze nieuw is en een minimale dikte. Als deze bereikt is ,moet de remschijf vervangen worden. De minimale dikte die bij de remschijven voor uw Ssangyong van toepassing zijn staan bij de product informatie op onze website. #TODOLIJSTJE.

Werking remschijven

Over de remschijf zit een remklauw, deze zit gemonteerd op bv de veerpoot, hierin bevinden zich de remblokken die samen met de remschijf zorgen voor friktie, waardoor de auto tot stilstand komt. De remschijven van uw Ssangyong zitten via een naaf gemonteerd aan de wielen en draait dus mee met de wielen. Het is belangrijk dat de remschijf glad en schoon is, groeven in de remschijven verlagen de remprestaties dit geld hetzelfde voor de remblokken deze moeten ook schoon en glad zijn.

Remschijven Ssangyong

Remschijven zijn altijd rond en glad en zijn er in vele verschillende diameters, een grotere diameter zorgt ook voor meer remvetraging, zo ziet men vaak op snelle auto's en op de grotere en snellere uitvoeringen van uw Ssangyong grotere diameter remschijven zitten.

Klantenservice: 0341 267 637

Trillende remschijven

Een nieuwe remschijf verlaat de fabriek altijd recht, deze wordt namelijk gedraaid op een CNC-bank. iets krom draaien gaat eenvoudig weg niet. Dus de remschijf heeft de juiste specificaties qua materiaal en is recht als deze geleverd wordt. Dan wordt deze gemonteerd en hier kan er veel fout gaan waardoor een schijf krom raakt. Minder vaak komt het voor dat er een slingering in de wielnaaf van uw Ssangyong zit waar de remschijf op gemonteerd is. Als hier een nieuwe remschijf op gemonteerd wordt, merkt u eerst niets, maar na mate de schijf warm en koud wordt, gaat deze de slingering van de naaf overnemen en gaat u dit ervaren als trillen in het stuur. Een lichte onbalans in de wielen en speling op stuur of chassis delen kn tijdens het remmen het gevoel geven dat er een schijf krom is.

Advies nodig?

Bel ons gratis op
0341 267 637

Gezien bij RTL Lifestyle Experience
Gezien bij RTL Lifestyle Experience
Afspelen
Onze zekerheden
Betrouwbaar
9,2
14867 beoordelingen
Veilig betalen
  • Veilig betalen met iDeal
  • Veilig betalen met PayPal
  • Veilig betalen met uw creditcard
  • Veilig betalen met uw creditcard
Snel geleverd

Vóór 16:00 besteld, morgen in huis!

  • Bezorgen via DPD
  • Bezorgen via PostNL
Contactgegevens